مصاحبه آرشیو خبر ها
مصاحبه ای خواندنی با دیبالا ! ال پترینو را بیشتر از همه دوست دارم

مصاحبه ای خواندنی با دیبالا ! ال پترینو را بیشتر از همه دوست دارم

هر چند هنوز آینده جواهر بیانکونری مشخص نیست و گروهی ادامه حضور در یووه را تمام شده و گروهی او را همچنان جزیی از ستاره های آینده دار بانوی پیر می دانند اما او خود را یک یوونتوسی وفادار می داند و همچنان تاکید زیادی به تلاش برای رسیدن به ارزوهایش همراه یووه دارد، جواهر بیانکوری؛ پائولو دیبالا که برای بسیاری از کودکان یووه اسطوره ای دوست داشتنی ست و رابطه بسیار خوبی نیز با این گروه دارد در یک مصاحبه به سوالات هواداران کوچک یوونتوس پاسخ داد.

 

ترک آرژانتین و امدن به ایتالیا سخت بود؟

 

به هر حال سفر به این طولانی ای و ترک خانواده و کشورم آسان نبود، اما در حال دنبال کردن رویای خودم هستم که همیشه به آن فکر کردم، باید به مسائل مثبت و آنچه که در حال انجامش هستم فکر کنم.

 

غذای مورد علاقه ات چیست؟

 

یک نوع غذای آرژانتینی ست که پختن اش نیز آسان است، گوشت و سبزیجات که من و نامزدم همیشه آن را می پزیم.

 

اگر فوتبالیست نمی شدی، چه حرفه ای را انتخاب می کردی؟

 

نمی دانم، خیلی زود وارد دنیای فوتبال شدم.

 

اولین تیم مورد علاقه ات از دوران بچگی چیست؟

 

انستیتوتو، خاطرات بسیار زیادی از آن دارم، تقریبا 7 سال حضور در کنار تجتربه های مثبت و منفی زیاد که به دست اوردم. خاطرات خوبی از نخستین حضورم در اولین تیم ام دارم و من از ان سال ها و از اینکه عضو آن بودم احساس غرور می کردم.

 

در مدرسه چطور شاگردی بودی؟

 

دورانی بود که خیلی خوب بودم و همه چیز خوب پیش می رفت و بعضی اوقات هم کمی خوب نبود. خانواده ام مرا حمایت می کردند و مانند یک مربی برای من تلاش می کردند، می دانستم که باید احترام و تلاش انها را پاسخ دهم. بیشتر اوقات وقتم به فوتبال بازی کردن می گذشت و سختی هایی می کشیدم، با این حال مدرسه در آینده ما بسیار مهم است.

 

در میان القابی که داشتی کدام را بیشتر دوست داری؟ القابی مانند Joya یا El Petrino

 

ال پترینو، حتی یادم نمی اید، خیلی کوچیک بودم. اما زمانی که در پالرمو بودم همه مرا پیچیریدو صدا می کردند( گویش توسکانی به معنی پسر کوچولو است) و این لقب را خیلی دوست داشتم، مردم با من خیلی خوب بودند و این ارتباط فوق العاده بود، زندگی بودند در آن شهر آسان نیست اما من از تمام شهروندان پالرمو برای پذیرش و استقبال من ممنونم.

 

دیبالا ماسک چه مفهومی دارد؟

 

من عاشق گلادیاتورها هستم، انچه که انها بر صورت می زدند و برابر هم برای یک نبرد مبارزه می کردند را خیلی زیاد دوست دارم. هر از گاهی در فوتبال نیز همین طور است، تمام عشق و علاقه ما در فوتبال است، باید برابر لحظاتی که سخت به میدان رویم و مبارزه کنیم، برای این به این ژست فکر کردم و تصمیم گرفتم این حرکت را برای هر گلی که می زنم داشته باشم. از پیامی که می توانم به همه بفرستم،خوشم می اید و این پیام برای  همه هست نه تنها برای کسی که فوتبال بازی می کند.

 

زیباترین حس و لحظه خاص همراه با یووه؟

 

خوشبختانه لحظات بسیار زیبا و خوب زیادی را تجربه کردم، اولین بازی، اولین فوتبال و گل هایی که زدم، اینکه بتوانم یکی از آنها را انتخاب کنم سخت است. امدن به یووه و پوشیدن پیراهن بیانکونری این تیم برای نخستین بار، معرفی من به عنوان بازیکن یووه از لحظات متفاوت تری به شمار میروند که واقعا حس خاصی داشت. اهداف بعدی زیاد هستند و در نخستین آن به برده شدن در سوپرکوپا برابر ناپولی برخواهد گشت و می خواهم در آن برنده باشیم.

 

الگوی بازی او در دوران کودکی چه کسی بود؟

 

از رونالدینهو خیلی خوشم می امد، همراه با شادی و هیجان زنده بودن بازی می کرد، خیلی در زمین پویا و شاداب بود، هنر و تکنیک فانتزی خود را به راحتی و با ساده ترین روش نشان می داد.

 

اولین پستی که در آن بازی می کردی، چه بود؟

 

مهاجم چپ بودم.

 

زمانی که در سطح بالایی فوتبال بازی می کنی هم می توانی از فوتبال مانند زمان کودکی لذت ببری؟

 

وقتی کودک هستی بیشتر لذت می بری و سرگرم هستی، ارام و بدون فکر و حاشیه بازی می کنی با ارامش و زیباترین مسئله این است که همراه دوستان ات بازی کنی و سرگرم شی، اما زمانی که بزرگ میشوی مسولیت ات نیز بیشتر میشود، باید بهتر و موثر تر بازی کنی، می خواهی به بازیکن بزرگی تبدیل شوی و باید مراقب همه چیز باشی، باید خیلی بیشتر تمرین کنی و تلاش داشته باشی، با این حال همیشه به یاد داریم که این یک بازی ست و باید از بازی کردن لذت ببریم و همین طور از اینکه باعث سرگرمی مردم میشویم و لحظات خوبی را برای انها رقم می زنیم خوشحال باشیم.

 

نصیحت ات برای کودکی که عاشق فوتبال است و می خواهد زیاد تمرین کند تا به یک بازیکن بزرگ تبدیل شود و پست تو را در یووه بگیرد چیست؟

 

در کودکی به اینکه به چه تیمی بروم زیاد فکر نمی کردم، فقط به اینکه سرگرم شوم و لذت ببرم فکر می کردم، به مربیان ام گوش می کردم و انچه که به من گفتند برای من مهم بود که کمک می کرد چطور باید بهتر شوم. زمانی که به سنی می رسی که اهداف نزدیک تر میشوند به آن فکر می کنی و بعد تصمیم می گیری، در کودکی به این مسائل فکر نمی کردم.

 

اگر بابانوئل باشی چه هدیه ای به کودکان جهان می بری؟

 

خیلی کارهاست که باید برای بچه ها انجام دهم، ارزوی بهترین ها و خوشبختی برای انها مهم است، بودن در کنار خانواده که مهم ترین مسئله است، خوشبخت بودن این تنها چیزی ست که از هر چیز دیگر ارزشمندتر است.

 

از همان ابتدا فهمیدی که مهاجم خواهی بود و یا زمان گذشت تا این پست را انتخاب کردی؟

 

زمانی که خیلی جوان بودم زیاد مشکل نبود و زمان داشتم که فکر کنم که چه پستی را می توانم انتخاب کنم، من به عنوان مهاجم چپ کار خودم را شروع کردم وبعد مهاجم مرکزی و در این پست خودم را شناختم. مشکل خاصی نباید باشد با ارامش باید متوجه شوی که کدام را ترجیح می دهی، باید درک کنی که دوست داری گل بزنی، یا دفاع کنی و یا بیشتر توپ را در اختیار داشته باشی و بازیگردان باشی، من همیشه دوست داشتم حمله کنم.

 

بزرگترین ارزوی تو به عنوان فوتبالیست چیست؟

 

دو رویای بزرگ، قهرمان شدن در لیگ قهرمانان اروپا با یووه و دیگر قهرمانی در جام جهانی همراه تیم ملی کشورم آرژانتین، برای تحقق آن راه سختی دارم.

 

چطور تو را جواهر خطاب کردند؟

 

زمانی که خیلی جوان بودم چندین تیم ایتالیایی به دنبال جذب من بودند اما حقوق و هزینه خرید من بالا بود و به همین دلیل یک روزنامه نگار مرا جویا جواهر و یا الماس خطاب کرد.

 

پوشیدن پیراهن یووه چقدر برای شما ارزشمند است؟

 

خیلی، خیلی. مسولیت و سخت کوشی بسیار زیادی وجود دارد، وقتی که از من خواسته شد که پیراهن شماره ده یووه را بر تن کنم این مسولیت خیلی بیشتر و دشوارتر شد. اما فراتر از ان نماد و نشانه ای ست که بر روی پیراهن ماست، لوگویی که به شما یاداوری می کند همیشه برای این تیم باید بیشتر و بیشتر تلاش کرد و هر چه در توان دارید را باید برای یووه انجام دهید.

 

زمانی که پیشنهاد یووه را رسمی دریافت کردی، چه احساسی داشتی؟

 

اول از همه پرسیدم این یک شوخی ست. تیم های دیگری بودند که برای جذب آن در حال مذاکره بودند، سریع گفتم که تمام مذاکره ها تمام شود و تنها با یووه مذاکره صورت بگیرد.

 

برای بهتر بازی کردن حمایت خانواده مهم است یا هواداران؟

 

در حال حاضر که باید بدون تماشاگران و هواداران بازی کنیم، خیلی حس عجیبی ست، ان لحظه که وارد زمین می شوی و هیجان و حمایت انها را می شنوی حس خاصی ست، واقعا این لحظات کمبود آن لحظات در حال حاضر برای هر فوتبالیستی ناخوشایند است. تو به خوبی می دانی که خانواده همیشه در کنار توست حتی از راه دور، اما هوادار برای تو حس متفاوت و مهمی را از ابتدایی که وارد زمین میشوی تا پایان هدیه می دهد که بسیار ارزشمند است.

 

وقتی هم سن من بودی می دانستی که چطور دریبل بزنی و یا با گذشت زمان یادگرفتی؟

 

با گذشت زمان و تمرین یاد گرفته میشود و البته با ارامش. از بچگی این طور خوب نبودم یاد گرفتم، دقت کردم، بازی بزرگ ها و ستاره ها را دیدم و همین طور با برادران و دوستانم بازی کردم. زمان زیادی را برای یاد گرفتن و کنترل توپ پشت سر گذاشتم، خواستم خیلی چیزها را یاد بگیرم و زمان زیادی را صرف کردم.

 

و زمانی که در استادیوم خانگی یووه گل می زنی چه حسی داری؟

 

حس خاص و یگانه ای ست، رضایت بی اندازه. زمانی که تمام هفته تلاش و تمرین می کنی و بعد می توانی اینگونه جشن بگیری واقعا زیباست. بی صبرانه منتظر بازگشت لحظات و روزهایی هستم که زمانی که به میدان میروم شما ها را در استادیوم ببینم. ما مهاجمین تنها چیزی که برای مان مهم است این است که گل بزنم و بعد در کنار شما جشن بگیریم، وصف او لحظه تقریبا محال است، حس خاصی ست.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: